درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

جواب نیمه متمرکز96

جواب نیمه متمرکز96

فهرست اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های تحصیلی اعلام نتایج نیمه‌متمرکز آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ در روز ۲۴ مهرماه منتشر شد.

نتایج آزمون رشته‌ های تحصیلی نیمه‌متمرکز 96 علوم ورزشی یا انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش سایر رشته‌های تحصیلی آزمون نیمه‌متمرکز سراسری سال 1396 (دوره‌های روزانه، شبانه «نوبت دوم» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور) به همراه ‌فهرست ‌اسامی ‌و ‌شماره‌ داوطلبی‌ معرفی‌شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی مذکور تا چند برابر ظرفیت نیمه متمرکز هر رشته،نتایج نیمه متمرکز دانشگاه، نتیجه نیمه متمرکزو...از طریق سایت اینترنتی این سازمان در روز 24 مهرماه منتشر شد.

معرفی‌شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی مذکور لازم است با توجه به برنامه‌ زمانی اعلام ‌شده و ضوابط مندرج در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست معرفی‌شدگان این قبیل رشته‌ها منتشر خواهد شد، برای شرکت در مراحل مختلف گزینش رشته یا رشته‌های مربوط اقدام کنند.

هر گونه تغییرات منعکس شده به سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش یا اعمال سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط در نتیجه نهایی داوطلبان ذینفع اعمال شده است.

داوطلبان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی در روز 24 مهرماه جواب رشته های نیمه متمرکز کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده کنند.

 

.ناگفته نماند کسانی که الان در یک رشته محل متمرکز ثبت نام نیمه متمرکز 96کرده اند و امروز نام خود را در بین معرفی شدگان می بینند فعلا نیازی نیست که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند. این افراد می توانند در کلیه مراحل گزینش و استخدام و مصاحبه شرکت کنند و درصورتی که اسمشان در لیست معرفی شدگان نهایی باشد آنزمان باید از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند و از بهمن ماه در رشته محل نیمه متمزکز ثبت نام نمایند و درهرصورت از تحصیل از دانشگاه متمرکزی که مهر ماه در آن قبول شده اند منع می شوند.

پس دانشجویانی که الان در ترم یک  دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دانشجو شده اند و اسمشان را در لیست چندبرابر ظرفیت پیدا می کنند عنایت داشته باشند تنها در صورتی مراحل مصاحبه نیمه متمرکز و معاینات و گزینش را دنبال کنند که مطمئن هستند در صورت قبولی در رشته محل نیمه متمرکز دیگر تمایلی به ادامه تحصیل در رشته متمرکز محل فعلی شان ندارند. درضمن شروع کلاس های رشته محل های نیمه متمرکز از بهمن ماه خواهد بود.

شیوه ی پذیرش نیمه متمرکز

 

روش گزینش نیمه متمرکز، روشی است که اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیمه متمرکز کنکور سراسری به صورت قطعی و در یک مرحله اعلام نمی شود. برای رشته هایی نیمه متمرکز که نیاز به اقدامات دیگری نظیر مصاحبه نیمه متمرکز ، معاینه، آزمون عملی نیمه متمرکز کنکور سراسری و یا علمی جداگانه دارد، بعد از اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ومتمرکز و از بین آن دسته از داوطلبان نیمه متمکز که کد اینگونه رشته ها را انتخاب کرده و در اولویت انتخابی قبل از این کدها در رشته متمرکز 96پذیرفته نشده اند، به صورت چند برابر ظرفیت گزینش صورت می گیرد.

 

اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه، آزمون علمی و یا عملی اعلام می شود. در گزینش نهایی هر یک از رشته های نیمه متمرکز علاوه بر نمرات آزمون، نتایج مراحل فوق مربوط به هر رشته نیز ملاک قرار داده می شود و اسامی پذیرفته شدگان نهایی اعلام می شود.

 

پس از انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز، فهرست اسامی معرفی شدگان متمرکز هر یک از کدرشته های نیمه متمرکز تا چند برابر ظرفیت هر رشته با توجه به نمره کل از بین داوطلبانی که کد رشته یا کد رشته های مذکور را انتخاب کرده اند استخراج و اعلام خواهد شد.

تبصره: آن دسته از داوطلبانی که در کد رشته متمرکز انتخابی، قبل از کد رشته های نیمه متمرکز پذیرفته شوند، در ردیف واجدین شرایط رشته های نیمه متمرکز به منظور استخراج فهرست معرفی شدگان رشته یا رشته های نیمهمتمرکز قرار نمی گیرند.

گزینش نهایی در هر رشته بر اساس نمره کل اکتسابی مربوط و با توجه به نتایج مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و یا علمی و نتیجه بررسی صلاحیتهای عمومی داوطلبان توسط ارگان ذیربط، انجام و فهرست اسامی قبول شدگان نهایی استخراج و اعلام خواهد شد.

 

پذیرفته شدن داوطلب نیمه متمرکز پس از موفقیت در مصاحبه و معاینه و یا آزمون عملی و گزینش نهایی در هر یک از رشته های تحصیلی نیمه متمرکز دوره های روزانه، به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی برای وی محسوب می شود.

در صورتی که برای مراحل گزینش رشته یا رشته های نیمه متمرکز معرفی شده اقدام کنند و در مراحل مختلف گزینش رشته نیمه متمرکز یا رشته های مذکور پذیرفته شوند و فهرست اسامی آنان جزو پذیرفته شدگان نهایی رشته نتایج نیمه متمرکز اعلام شود، قبولی قبلی آنان در رشته متمرکز لغو گردیده و با آنان همانند دانشجویان انتقالی رفتار خواهد شد.

نکته مهم: به آن دسته از داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز شرایط خاص و یا رشته های دارای تعهد (مانند رشته های بومی) قرار می گیرند، توصیه می شود از ادامه شرکت در مراحل مصاحبه، آزمون علمی و یا عملی رشته های نیمه متمرکز خودداری کنند. بدیهی است چنانچه پذیرفته شدگان رشته های متمرکز دارای تعهد، در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته های نیمه متمرکز قرار گیرند، مطابق مفاد سند تعهد محضری اخذ شده با آنان رفتار خواهد شد.

نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز حدودا در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه اعلام می شود، بنابراین پذیرش دانشجو و آغاز تحصیل برای رشته های تحصیلی نیمه متمرکز از نیمسال دوم (بهمن ماه) خواهد بود.

پرسنل رسمی هر یک از وزارتخانه ها، سازمانها و ارگانمؤسسات آموزش عالی وابسته به آنها در آزمون سال جاری به روش نیمه متمرکز دانشجو می پذیرند، در صورتیکه تا تاریخ 29 /12/1391 حداقل سه سال تمام سابقه خدمت رسمی در وزارتخانه ، سازمان و ارگان ذیربط داشته و نام و شماره کد وزارتخانه یا سازمان و یا ارگان محل خدمت خود را هنگام ثبت نام آزمون سراسری مشخص کرده باشند، با امکان قبولی تا چهار برابر، نسبت به سایر داوطلبان گزینش و معرفی خواهند شد.

معرفی رشته های نیمه متمرکز به عنوان قبولی نهایی محسوب نمی شود و داوطلبانی که مراحل مختلف مصاحبه، معاینه و آزمون عملی را با موفقیت طی نمایند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی به عنوان قبولی توسط این سازمان اعلام نتایج شوند پذیرفته شده رشته نیمه متمرکز هستند.

 

روش گزینش دانشجو در کد رشته محل هایی که پذیرش آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیمه متمکز است

 

بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی، پذیرش در تعدادی از کد رشته محل های دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد.

پذیرش در تمام کد رشته های تحصیلی فوق که صرفا با اعمال سوابق تحصیلی صورت می گیرد، به روش متمرکز خواهد بود. در این روش فقط معدل کتبی دیپلم داوطلبان واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار می گیرد و اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله و به طور یکجا اعلام می شود.

در این روش هر داوطلب با توجه به شرایط وی (از نظر سهمیه، بوم و ...) و بر اساس معدل کتبی دیپلم، به اولین کد رشته انتخابی که از نظر علمی برتری دارد (در مقایسه با سایر داوطلبانی که شرایط مشابه وی را دارند)، در صورت وجود ظرفیت معرفی می شود. به منظور اعلام اسامی پذیرفته شدگان، اقدامات زیر انجام می گردد:

 

  • بررسی کدرشته های انتخابی داوطلبان و ذخیره کردن آنها به همراه سایر اطلاعات آنان
  • تعیین نقطه یا اولویت قبولی هر داوطلب با توجه به شرایط و وضعیت وی (از هر لحاظ) و مقایسه ای که بین هر داوطلب با دیگر داوطلبان با وضعیت مشابه وی انجام می گیرد.
  • اعلام اسامی پذیرفته شدگان

 

تبصره: از آنجا که پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی ، انسانی و ....) متفاوت است، لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

اینستاگرام مشاوره تحصیلی درخت دانش

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.