درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد96

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد96

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و ثبت نام کنکور96 آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند اقدام به انتخاب رشته می نمایند و پس از اعلام نتایج نهایی چنانچه داوطلبان در مرحله اول پذیرفته نشده باشند این امکان را خواهند داشت تا مجددا شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ امتحان نمایند و در واقع تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶  فرصتی دوباره را برای تمامی داوطلبانی که از رشته پذیرفته شده خود رضایت ندارند به وجود می آورد وشما عزیزان می توانید بار دیگر شانس خود را امتحان نمایید اما در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم دانستیم شما بدانید.

آیا شما می توانید در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه ازاد 96 شرکت کنید؟ لازم به ذکر است که  آن دسته از افرادی که در انتخاب رشته مرداد ماه شرکت نکرده اند {تنها شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 حضور در جلسه کنکور سراسری و صدور کارنامه می باشد.}

زمان اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد96

نتایج انتخاب‌ رشته مرحله تکمیل‌ظرفیت دوره‌های تحصیلات کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی امروز بعد از ظهر اعلام می شود.انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی برای 7 رشته پزشکی، داندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پرستاری، هوشبری و تغذیه وجود دارد که طبق اعلام امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، هم‌اکنون ظرفیت‌های خالی مانده در حال بررسی است و پس از آن با هماهنگی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد نسبت به اعلام تکمیل ظرفیت این رشته‌ها در این هفته اطلاع‌رسانی خواهد شدوشهریه دانشگاه ازاد این رشته ها اعلام خواهد شد.

قوانین ثبت نام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد96

 

1-    هر داوطلب حق دارد حداکثر 20 رشته محل از رشته های اعلام شده در دفترچه تکمیل ظرفیت  آزاد 96 را  در داخل گروه اموزشی ای که در آن کنکور داده است انتخاب کند. پس بنابراین کسانی که کنکور ریاضی داده اند تنها حق دارند از رشته محل های گروه آموزشی ریاضی انتخاب خود را انجام دهند و داوطلبان گروه های آموزشی نیز همینطور.

2-    اگر شما در اعلام نتایج نهایی شهریور ماه هم در یک دانشگاه غیر آزاد ( به واسطه انتخاب رشته در سایت سنجش) و یک دانشگاه آزاد ( به واسطه انتخاب رشته درمرکز اموزش دانشگاه ازاد سایت Azmoom.org ) قبول شده اید نیز می توانید در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنید فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مهر و بهمن ثبت نام کنید و بعد از اعلام نتایج نهایی مشخص شود که در یک دانشگاه قبول شده اید دیگر انتخابی که در شهریور ماه در هر دانشگاه آزاد قبول شده بودید لغو می شود و شما در دانشگاهی حق ثبت نام دارید که در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد  قبول شده اید. اما قبولی شما در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ارتباطی به قبولی شما در دانشگاه غیر آزاد ( مثل سراسری یا غیرانتفاعی یا پیام نور) ندارد و شما حتی اگر در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد قبول شوید باز هم قبولی های شهریور شما در دانشگاه سراسری به قوت خود باقی است.

3-    ترتیب انتخاب ها در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری تنها باید بر اساس اولویت علاقه هر دانش آموز باشد و نه ترس از شانس قبولی! یعنی به هیج وجه تصور نکنید که شانس قبولی شما در انتخاب اول بالاتر است و اگر انتخاب اولتان رشته محلی باشد که ترازش از ترازی که شما شانس قبولی در آن را دارید بالاتر باشد با انتخاب این رشته محل شما به کل شانس قبولی تان در انتخاب های پایین تر را نیز از دست خواهید داد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.