درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

درخت دانش

سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان

نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان

نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان

داشتن هدف و انگیزه که مهمترین عامل است و تلاشی خستگی ناپذیر می تواند زحمت شما را به نتیجه مطلوب برساند . اما خواستن به تنهایی ملاک نیست باید برنامه ای منظم و خوب داشته باشید تا گام به گام به موفققیت دست یابید.  زمان آن رسیده که در حد  امکان برنامه خود را هفتگی تهیه کنید و در پایان هر هفته ارزیابی از عملکرد خود انجام دهید و بر طبق رضایت شما از کار هفته قبل، برنامه هفته بعد را تنظیم کنید . چون برنامه لازم برای هر داوطلب با دیگری فرق دارد و بر حسب نیاز داوطلب انجام می گیرد.

اهمیت درس ریاضی و علوم در آزمون تیزهوشان

وضعیت درسی خوب در ریاضی و علوم لازم است. این دو درس باید کامل و بدون جا انداختن هیچ مطلبی مطالعه شود حل تمرینات و پرسش های کتاب فراموش نشود. موفقیت در این آزمون مستلزم حل کامل سوالات با جواب تشریحی و سپس تست زنی در موضوع مطالعه شده.

رساندن وضعیت تراز این دو درس به بالای ۷۰۰۰ نشانه خوبی برای موفقیت در آزمون است. علوم یکی از درس هایی است که باید برای فهم بیشتر مطالب آن حتما در حین مطالعه از آن خلاصه نویسی کرد و برای درک موضوع از نمودار ها استفاده کنید..

در درس ریاضی معمولا چند سوال پیچیده و مرکب در آزمون هر سال وجود دارند برای حل این مسائل نگران نشوید خود شما آن مسئاله را به چند مسئاله کوچک تبدیل کنید و با حل مرحله به مرحله مسائل ساده به جواب نهایی مسئاله اصلی خواهید رسید چون طراح سوال دو یا سه مطلب درسی را در یک سوال ادغام کرده است.

اهمیت کتاب های دیگر

با توجه به ضریب پایین و تقریبا آسان بودن کتاب دینی و فارسی معمولا دانش آموزان اهمیت کمتری به این دو درس داده و کمتر تست می زنند لازم است تذکر داده شود که تست زنی و آشنا شدن به سوالات تستی در این دو درس در نتیجه آزمون تأثیر به سزایی دارد.

توصیه های درخت دانش به داوطلبان آزمون تیزهوشان

نکته دیگر حائز اهمیت این است که با استفاده از منابع زیاد کمک آموزشی خود را گیج نکنید فقط از یک یا دو منبع برای آموزش استفاده نمایید. چون  تنوع کتابهای  آموزشی  تا حدی سردرگمی می آورد. روزی چهار تا پنج ساعت مطالعه و تست زنی کمک شایانی به شما داوطلبان آزمون تیزهوشان می کند. وقت برای شما غنیمت است با دوستانی که باعث دلهره و اضطراب بیشتر در شما می شوند فاصله بگیرید. و با مشاور خود و با والدین و کسانی که به نوعی می توانند باعث ایجاد اشتیاق بیشتر برای ادامه راه شما باشند مشاوره کنید.

توصیه ای به والدین داوطلبان آزمون تیزهوشان(نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان)

والدین گرامی، هدف از ورود به این رقابت بزرگ کسب موفقیت از آن است. اما بد نیست بدانید که تلاش فرزندان شما به خاطر شرکت در آزمونی به این بزرگی قابل تقدیرو ستایش است.(نکاتی برای موفقیت آزمون تیزهوشان) از آنجا که سال گذشته در حدود ۵۰۰ هزار نفر شرکت کننده در این آزمون داشته ایم در حالی که فقط ۲۰ هزار نفر شانس قبولی داشته اند پس مانند کنکور این ازمون بزرگ می باشد. لازم است از همین الان از تلاش آنها تشکر کرده و این تقدیر را به موقع جواب آزمون واگذار نکنید تا با این کار تلاش فرزندانتان را برای مراحل بعدی زندگی کاهش نداده باشید. و اعتماد به نفس آنها را بالا برده و به آنها بفهمانید که  این تازه شروع راه زندگی است و با هر بار تلاش امکان بالا رفتن از یک پله وجود دارد و آنها را از شکست خوردن و نتیجه آزمون نترسانید.

به امید موفقیت داوطلبان پر تلاش ایران عزیز

منبع: وبسایت مشاوره تحصیلی درخت دانش